Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 January 2015

Berita tak gembira

Semalam aku mendapat berita yang bagi aku tak berapa nak menggembirakan hati. untuk akulah, aku tak tau lah kalau ada yang lain dengar berita tu samada tak rasa apa apa malahan berasa gembira pula.

Beberapa minggu belakangan ni aku sering diserang sakit. Sakit tak serius tapi panjang, seperti selesema, batuk dan angin (aka pedih ulu hati). Kemudian, pagi semalam pula aku baru balik dari Kelantan. Sampai rumah jam 6 pagi, mandi solat memandu terus ke ofis. Aku syak, aku sedang kepenatan dan paras keceriaan di bawah normal. Dapat pula berita tak seronok.

On my way back semalam, aku begitu sedih. tetiba bergenang. apakah? !==

Perempuan. Complicated makaih bila cerita bab emosi. Balik rumah asalnya macam-macam aku plan, nak pergi klinik, nak pergi bayar bil, nak buat benjo, dan banyak lagi nak. Akhirnya lepas khatam juz 6 semalam dan solat Isyak aku tertido. Aku syak auto respon dari badan sebab letih balik dari Kelantan belum di tebus kan :P.

Alih-alih hari ni dah bangun lambat. Its ok, satu satu. Mesej klik akan sampai lambat. Semenjak Plaza A hala Puchong LDP ni di tutup, aku rasa hari ni paling worse trafik dia. Adakah orang semua da habis menghabiskan cuti tahun lepas dan mula bekerja? Layan lah jem pun, nak buat macam mana aku yang lambat bangun.

Sampai park, begitu bersemangat nak park + nak bersegera clock in.. "pang" ok, dah langgar pokok. Kemas-kemas beg, tutup pintu, kunci kereta. Tengok belakang. Remuk! tetiba aku nampak $$ sign bertebangan keluar dari tempat yang remuk tersebut. Haih, keluh besar. peluh lagi besar.

Kesimpulan dari kisah ni, sila lah urus emosi anda. :)

Sekian.

No comments: