Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 January 2015

Kurma dan susu

Unbelievable tetapi, hari ni all day long kat office berbekalkan dua menu tersebut.

hehe.

Ok, disebabkan beberapa faktor maka, terjadi lah menu tersebut. Pagi tadi aku siap2 buat susu Dutch Lady dari rumah, bila sampai office pergi bancuh lain pula. Nampak tak tindakan bijak bestari tersebut? Maka aku simpan lah yang aku pack dari rumah tu letak dalam fridge.

Aku pun bersarapanlah susu, beberapa biji kurma dan biskut oat. Ok lah juga mengenyangkan :)

Bila tengahari, takda mood pula nak keluar lunch. pun atas beberapa faktor yang tak berapa nak menggembirakan. (kalau faktor menggembirakan haruslah bersemangat nak makan, malahan mungkin mahukan set sushi atau big apple, kan?) Maka aku stay saja menghadap laptop.

Dan.

susu sejuk erm dapnyer.. menjadi teman :) Lapar jugak kadang. Jadi aku pun ngap lagi beberapa biji kurma.

Ah, kalau berterusan gini mau fit ni. he he he.
Selain menguatkan tulang, minum susu ni juga mampu memberikan kelancaran dan kelembutan kepada tinja ya? Nyaman betul.

ok, sekian lah perkabaran aku yang semakin tenggelam timbul nih. tetibe citer kurma ngan susu kan? oh ya, aku dalam proses untuk perlahan lahan berpisah dengan kafein. semoga berjaya.

No comments: