Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 February 2015

cuti thaipusam 2015

cuti di pertengahan minggu sebenarnya agak leceh. dan agak kekosongan kalau tak de event. sejak semalam aku gigih bertanya semua orang apa aktiviti hari ni, kutla aku dapat slot in aktiviti menarik mereka.

plan dengan ofismet - tak berhasil
tanya grup40 - krik krik
adik usrah - ajak gi bukit gasing.
personally - ada gak rasa nak balik kuala selangor, tapi sebab perjalanan solo. So, terbantut sket rasa.

hehehe.

nina, nani dan su ajak ke bukit gasing semalam. tapi sebab aku dah pergi dan rasa tak de pushing factor yg kuat utk pergi lagi, so aku tak la join diorang. tp lepas dorang turun pandai plak nak join makan sarapan sesama kan. ahha~

btw, not much la yg menarik untuk anda sertai bila ada masalah gigi ni (as malaysian, food always be the biggest factor untuk gather.. haha) ok gigi masih sakit, duit gaji lak baru masuk tak clear lagi dlm bank, esok da clear laju2 aku pi cari dentist.

jadinya disebabkan kekangan2 dan tiada idea nak kemana-mana, maka aku rasa macam nak buat sesuatu yang rare. aktiviti ni akan berlangsung dlm rumah jer.

harap menjadi :)

till then, semoga berjaya operasi dan misi ini.

oh ya, banyak aku nak cerita lewat hari-hari yang berlalu.
tapi.. nantilah~

No comments: