Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 March 2015

. tanpa tajuk .

Asal rasa makin lama makin kelaut nih eh, strange.

macam something wrong somewhere la.

mesti ada yang tak setel ni.

ehem,

mutabaah amal? perhaps. tarbiyah dzatiyah, barangkali.

i got below quote from a friend of mine. dear one. and i always love her fillah.
Once in awhile, let people miss you. Because when you are always available, people take you for granted. They think you will always stay
and it make me so touch. dan air mata pun bergenang.
*sakit nya tu disini*

thanks for always be with me .. ehem you know who u are ..

sebenarnya kadang-kadang, i just grab everything yang datang. and hoping that one of them adalah kunci yang membawa aku ke syurga. tapi lama-lama, bila things keep coming and i just couldnt hold it more. perasaan terbeban mula come. slow and steady. dan membesar, membesar. lalu secara tiba-tiba mengganggu ikhlas.

(walaupun sering tahu ujian itu adalah kunci untuk membuka level iman yang seterusnya, seringkali jugalah bertembung dengan rasa tertewas)

aku sering membuka pintu dan masuk, tetapi tidak tahu membuka pintu untuk keluar.

can someone teach me?

#rambling #post-retreat-ranting

No comments: