Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 April 2015

Am Bless

Rancang dengan apa yang ada ditangan
Bukan yang kita angan-angankan
Kita membina cita dan harapan
Bukan mimpi dan impian
- Saujana

Kadang-kadang kita selalu bermimpi yang besar tanpa meneliti yang kecil-kecil. Seperti kisah Nabi yang berdakwah kepada pembesar Quraisy tapi terlupakan Abdullah Ibn Ummu Maktum yang buta sedang menagih ilmu. Lalu Allah menegurnya dalam surah Abasa.

Seperti itulah, kadang-kadang kita mencuba terlalu kuat atas kapasiti yang kita ada, dan kita cuba capai. kita usahakan sekeras-kuatnya. Namun sering lelah dek hasilnya yang masih tak terlihat juga.

Sedar-sedar, dalam kelelahan Allah beri yang lebih baik, yang bukan kita bina, yang bukan kita usahakan, tapi hadir dia untuk membantu kita. untuk membantu ummah.

Oh Allah I am blessed.

Untuk Nina, yang terus berdakwah dengan pakaian dan pembawakannya, meski tak terlihat ramai, meski sekadar kelompok kecil yang memandang di pergunungan. Semoga Allah mengira amalmu. Terima kasih Allah untuk ini. :)

Am proud of u dear.

Semoga bertabah dan teruslah melangkah dengan ikhlas.

Setiap kita ada ruang tersendiri. Dan maksimumkanlah ruang itu, untuk menjadi saham kita diSana.
InsyaAllah.

No comments: