Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 April 2015

contengan petang hari

Situasi 1
Hari tu aku dengar nina cerita kat hutan kita kena make sure tak jalan sorang-sorang, plus at certain area kena jalan rapat-rapat. Follow rapat ngan orang depan. Sebab even hanya berjarak dengan orang depan hanya satu meter, ada kemungkinan ada benda lain akan mengganggu pandangan anda di antara jarak tersebut.

ok.

Situasi 2
Semalam, aku balik meeting. malam. Aku memandu sorang semalam. Selalu aku car pool ngan izzah. Tapi semalam kami naik kereta asing. Then, masa aku keluar dari park aku tak nampak kereta izzah dah aku assume dia dah balik. Tapi sampai hujung jalan aku nampak kereta izzah smula, baru gerak. Ok, aku syak izzah tunggu aku. Aku follow la kereta izzah, mengenangkan idea situasi 1 untuk sentiasa follow rapat.  Sampai trafik light kereta izzah u-turn. Sedangkan GPS show terus. Aku dah dilema. Sekali aku usha bebetul driver. Ok india. Kereta je macam kereta izzah rupanya.

!==

Moral of the story?

pikir le ye.

No comments: