Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 April 2015

Perasaan nan serba bersalah

Semalam, aku park depan kedai Berys (seberang jalan). Masa aku selisih kedai Berys, ada sorang kak amoi baru masuk kereta (yang dia park betul2 depan Berys) Dia masuk jer kereta terus tekan hon. Rupanya ada orang double park kereta dia.

Aku lenggang kangkung terus menyeberang jalan gi kereta, letak beg kat seat sebelah. Tapi kak ni memang agak rushing agaknya tak sempat berselang lama dia hon lagi. Aku masa tu dah duduk kat seat pemandu usha la dalam kedai. Kelam kabut amoi owner kereta yang double park tu. Roti yang dia da letak dalam dulang nak p bayaq, cepat-cepat dia letak balik.. nak alih kereta punya pasal.

Lari-lari dia pi kat kereta. tiba-tiba kereta dia tak boleh start. Ah, sudah! Hati dia mesti debar dah, sebab orang tu tunggu dalam kereta kan. Pastu kebetulan ada sorang lelaki lalu, dia minta tolong brader tu start kan. Tapi memang tak boleh start. At the end, brader tu tolong tolak je kereta dia, bagi kak yang rushing tadi blaa dulu. Atleast setel satu problem .. kan.

Aku rasa brader tu pun maybe rushing to somewhere. Jadi dia sempat cakap-cakap sikit kat amoi td before sebuah bmw menjemput brader tu pergi. Amoi tadi masih resah, dia kehulu kehilir call member2 (kut)

Aku freeze dalam kereta tak tau nak buat apa. Aku dah la baru beli jumper. Tapi aku taktau guna !== adeh. pastu aku pun tak berani nak keluar tanya apa masalah sebab aku tak rasa aku boleh beri pertolongan.

Ah gadis-gadis comel yang kasihan. >.<

Lama juga aku melayan drama sebabak ini, sambil berperang dengan diri sendiri.. cmner nak tolong ke tak. Akhirnya aku berlalu pergi dengan jutaan kekecewaan. sobs. maafkan daku amoi.

Ketika aku sedang bersedih hati tu, ada plak bunyi wassap masuk. Semak punya semak, ada poster!!

tadaaaa...

Jadi, moh le kita gadis-gadis comel sekalian. Ahaha~ terima kasih sudi baca k, jemput datang program ye semua :)

No comments: