Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 April 2015

Rafizi.

Ok, citer dia. last week Ara ajak pergi charity dinner PKR, half sponsored, chinese cuisine, ada rafizi. haha, btw apa yang aku list kan tu merupakan reason why aku nak pergi dinner nih.

Walaupun ketika membesar aku tak berapa berkenan dengan parti politik perbalahan. tapi lately aku rasa semua anak muda dah tak ignorance dah. lagi lagi post-gst nih. Kalau masih ada yang ignore lagi tu aku pun tak tau lah .. tahap apa punya ignorance.

Hey, Malaysia beb, dah parah ni.. bangun bangun!

Alamak, melalut plak. Disebabkan itu, semalam aku pun pergila Equastrian Club kut nama dia, ah lupa! tapi sebelah Royal Golf area mont kiara tulah. Yelah dinner PKR Segambut kan.

Sampai sana baru aku alert yang aku akan duduk semeja dengan family Ara. Takdelah janggal sangat pun family Ara ni. Dah several time aku datang rumah dia pun. :P Yang janggal cuma first time kut datang dinner PKR. Aha~

Bila duduk semeja ni.. barulah aku tau, family Ara ni sangat berjiwa pejuang.. Dia ada dua orang abang, dan her family all pergi turun masa reformasi 1998. Dan semua guy members merasalah masuk lokap that time dan merasalah kena belasah dalam lokap. Kagum jap.


Oh, toward the end haruslah ucapan dari Rafizi yang aku sangat tunggu tunggu. He always came with fact and i love it.

"Sekarang ni saya dah tak banyak kerja sebab Tun M dah banyak buat kerja saya. Wartawan pun dah tak nak dengar cerita dari saya, semua tanya kat Tun M je"

Ada beberapa point yang dia highlight, nak tau jom ngeteh! haha. #motip

the main point shared:
- 1MDB & (KWAP)
- Jet PM, Indianapolis
- GST

oh Malaysiaku! Sedihnya. T.T




Ok lah tu jer nak citer today. 

No comments: