Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 April 2015

The momment

Bila camping, malam adalah masa yang aku suka. Sejuk. Walau tak tinggi mana pun, tapi malam dalam hutan memang sejuk. 

Dulu masa aku kecik, aku selalu bayangkan camp fire. Nampak seronok. Hehe.

Tapi end up bila besar, baru tau.. orang camping sekarang memang tak bakar2 guna kayu api, instead they use gas dan stove. So punah lerai harapan aku nak camp fire. Make a group in circle and start exchange story. Lalala~ Nampak sangat banyak tengok drama inggeris. 

Ok.

1. Star Gazing

Baring atas batu dalam kepekatan malam sambil menatap bintang yang bertebaran luas pada dada langit. Sambil tu alam membelanjakan bunyi air yang tak pernah berhenti mengalir. Nyum2. 

those moment.

2. Heart to heart

Bangun awal sebelum Subuh with a group of girls friend, perform Qiam dan heart to heart session! Memang meresap betul, kalau ada yang nak sampaikan so, time camni la the perfect timing nak spill, nak muhasabah. Nak nangis ke, nak sendu ke.. Dalam malam yang gelap dan ditemani terang purnama. Subhanallah.

those moment.

For both, i cherish the most. 

Alhamdulillah.
Terima kasih Allah untuk semua rasa yang kau beri. 
Jalan hidup kita lain-lain tapi setiapnya, ada rencana Allah yang indah. 
InsyaAllah.

2 comments:

Unknown said...

kak sarah! mukhayyam gak ke?

Merentas Horizon said...

Fareha, tak pun :P teringat time time camping kat hutan.

mukhayam akhwat daerah setakat ni tak de buat dekat ngan air terjun. selalu duk dalam chalet je. :P