Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 April 2015

the Strive before Amir's Wedd

Aha,

semalam ni aku makan tengahari (baca: lunch date) dengan kawan lama. Acah acah Soul-Mate gitu. Lama tak jumpa, dulu duk sekali hari hari jumpa, tak jumpa hari hari pun still hari hari borak. Terima kasih kepada teknologi untuk kemudahan yang diberikan.

Tapi, lepas dia quit dari rumah sewa. dan semakin sibuk dengan kerjaya. aku pun bajet bizi bersosial. maka ada banyak benda tak tercatch-up. Ada cubaan nak catch up tapi tak sempat nak lama. Rushing kut lunch hour T.T. Last time ada ofis mate sekali, so macam tersangkut sikit kut nak berborak sangat. Ni, tetiba ofis mate ada hal nak ke tempat lain, jadi dapatlah spend quality time.
"Aku ingat kalau Amir cakap nak kawen nanti, mungkin time tu aku akan shock sikit"
- somewhere 2013 -
Macam tulah luahan dia bila aku bincang dengan dia pasal adik aku nak kawen. Sedangkan aku ngan kakak belum nampak sinar2 tersebut. Aku dengan adik beza setahun. So, tak janggal lah kalau dia kawen dulu. Baya-baya gitu. Masalah nya dia dengan adik dia beza 7 tahun. Sebab tu mungkin dia keluarkan ayat macam tu.

Ahaha.

Aku tak jangka perkara tu akan menjadi realiti. Tiba-tiba hujung minggu lepas dia bagitau ada kat Melaka tengah merisik. T.T

Macam mimpi dah jadi kenyataan.

Sebenarnya, bila kita dah expect sesuatu perkara.. badan kita automatically akan develop something untuk menghadapi the worst case senario. Nampak macam sedih sebab 7 tahun kut beza, tapi kawen dulu. InsyaAllah perkara ini memperkukuhkan lagi terhadap satu perkara yang kita sedia tahu,
Jodoh itu rahsia Allah. Datangnya tak pernah terlalu cepat mahupun terlewat. ^.^

Untuk Awanis, semoga bertemu jodoh sebelum Amir kawen!! Berusaha. =)

No comments: