Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 September 2015

short visit.

aku sedang sort out things dalam google drive. berapa kurun punya harta lah dalam ni. sambil cekidot, i stumble to this folder,
Broga [4] Palestine & Syria 170515.

Bukan folder aku, so takleh nak buang. Jadi aku pun klik, sekadar mencari sesuatu. A short visit to the past, perhaps! Aku belek-belek gambar, dengan harapan aku akan jumpa dia lagi.

Kadang-kadang aku rasa dia sangat macam Fauhan. Berlumba-lumba bila bab beramal. Banyak kali aku hadapi bila dengan Fauhan, juara dalam membuat kebaikan. Tapi, memang tersangat taknak lah nak show off muka dia as the person behind the scene.

Bak kata Izzah, "Kak Fauhan adalah manusia berhati paling suci"

Memang tak dapat aku bantah tentang statement tersebut.
Too good to be truth, she is!

mata berkaca. sambil tangan aku terus menekan kekunci laptop. satu gambar ke satu gambar.

dan, aku sedih sebab.. aku tak dapat nak kenal dia lebih dalam. spend days together. and planning ahead. u just leaving too fast.

astaghfirullah.

sambil terus merayapi gambar-gambar di dalam folder, aku mencari-cari sosok dia. ada. di celahan manusia ramai. tapi hampir tidak significant di dalam cerita tersebut.

tapi aku tau, kau tetap significant di mata Dia.

am missing u.

alfatihah.

2 comments:

siskahaidan said...

saya tak rapat dengan kak fauhan tapi ada satu insiden tu buat saya macam.. hahaha kak fauhan ni kenape bayek sangat dengan aku.. hihihik. sy penah mintak tag ada logo ikram kat die. hahah tapi saye takdelah jadi org yg join program tu. sy tak igt dah prog ape.. hahaha. pastu alih2 dia bagi. huwaaa. kalau saya lah kan, aku pepenat hendel prog utk dptkan tag ni engko sesenang je mintak.. hahahahahah mmg x bg. eh eh terlebih lebih cite sal kak fauhan..

Merentas Horizon said...

haha, kan.. tapi fauhan mmg baik sangat >.< sama cam nadia gak :)