Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 January 2016

See ya, Mi!

Someday you’ll see the reason why, there’s good in goodbye

Tahun baru sinonim dengan sesuatu yang baru, start a new, a fresh situation. Biasanya related dengan yang seronok la. Yang best belaka. Azam tahun lepas yang tak setel, improvise sikit dan make a new azam. kan kan? 

Siapa tahu, permulaan tahun baru juga pada satu kisah hidup manusia mungkin adalah muka surat terakhir dalam satu juzuk kehidupannya. 

Hurricane season brings a humbling reminder that, 
despite our technologies, 
most of nature remains unpredictable.
- Diane Ackerman

Life itself is our biggest and terrible hurricane. (Of course at the same time is a greatest bless) Ada masanya kegembiraan menjengah tak kurang masanya bertemu kesedihan. Sama seperti pergiliran pertemuan dan perpisahan. 

Semalam, merupakan hari terakhir untuk beberapa rakan sekerja. Life's hard, but we need to keep on moving. 

"semoga sukses braaah! moga murah rezeki 
dan cepat-cepat dapat kerja baru!!"

Pernah menjadi geng balik lambat untuk gossip koleksi cerita-cerita hantu-seram. Sembang kencang bila masuk cerita politik dan krisis timur tengah. Designer free untuk beberapa poster projek amal :) 

All the best bro Halmeh! 
(Jan 2013 - Jan 2016

Today, I close the door to my past. 
Open the door to the future, 
take a deep breath and step on through 
to start the  next chapter  in my life.

2 comments:

ct nasyrah said...

berenti jugak mamat ni akhirnya... skrg dia keje mana la pulak tu?

siti sarah aisyah said...

masih mencari kerja lain. hehe.