Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 January 2016

Sembilan [9]

Sedar tak sedar, dah tahun kesembilan bersama blogspot.
Allahuakbar, summa Alhamdulillah. 

Gambar, hasil suntingan di canva.com (dah tau lama website ni tapi baru sekarang nak cuba), 
background bukit gasing pada 2014, last minute training before CBL. >.<

Semalam ada siri usrah yang dikira terakhir untuk tempoh 2 tahun.. ada rombakan kecil. Jadi, ada lah sesi muhasabah dan curhat. Tak banyak yang nak di curhat kan, lagi-lagi lepas dengar mutiara-mutiara hikmah dari Kak Naqibah. Rasa hilang terus apa-apa yang tak habis kat dalam hati tu. Bila kak naqibah tanya, 
"Sarah pulak lah share ada apa-apa nak cakap atau kongsi ke?"
"Saya tak ada lah nak beri ucapan apa-apa. Cuma nak bertanya, kak dah ikut usrah dari foundation lagi. Sepanjang tempoh tu sampai sekarang, tak ada ke rasa nak quit dan macam mana kak overcome perasaan tu?"
"Rasanya sama je semua orang mesti akan lalui fasa tu, untuk akak sendiri Alhamdulillah takde lah rasa sampai nak quit tapi lebih kepada terlalu banyak kerja sampai kita rasa tak de masa dah. Masa tu memang banyak-banyak lah berdoa. Dan bagi kak, apa yang menguatkan untuk terus juga datang usrah dan buat kerja-kerja dakwah ni ialah, apa nak jawab kat Allah nanti kat akhirat"

ok, ayat terakhir kak tu, benar-benar menyentap~

Moga menjadi pembakar semangat untuk kita semua terus melangkah. Jangan menoleh lagi. Minta kat Allah, Dia lah sebaik baik pemberi kekuatan. Kita tak pernah sendiri. 

No comments: