Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 February 2016

Update sikitlah pasal kerja

Hari Isnin ni aku akan di tempatkan ke satu tempat yang lain. Bukan lagi Jalan Klang Lama mahupun Puchong. Tapi malas la nak cakap kat mana. haha!

Nak cerita nya, aku ni da macam ada masalah displin plak kan, Keep reallocate tempat bekerja. Tapi aku tak de la begitu pesimis, aku selalu look at the bright side. Bila tukar environment kerja atleast kita boleh jumpa orang baru dan suasana baru, kedai makan pun baru :D

Kali ni aku akan bekerja dengan rakan sekerja baru gak. Actually bukanlah budak baru, tiap hari nampak je dia kat ofis. Just selama ni aku takde la kerja dengan dia. First time partner dengan dia la ni. Tua-tua ni emosi lain sket dan kepala ni besar sket, hope aku tabah hati lah kan berkerjasama dengan anak muda. :P

Oh ya,

disebabkan semalam adalah so called last day for this month kat Jln Klang Lama, so aku jumpa current superior aku bagitau pasal aku da reallocate ke tempat baru.
"So u accept?"
"I ada pilihan untuk tolak ke?"
"Its ok let me talk to Alex"

Lepas tu dia nego-nego dengan Alex, nampaknya nego macam tak membuahkan hasil. So, i need to proceed juga la ke new workplace.

Petang tu aku nampak Joseph
"So Isnin u pergi ...?"
*angguk*
"Ok. So u enjoy la new environment k. After we find new person kita akan panggil u balik"
*pasrah*

Kali ni aku taktau berapa lama kena reallocate, hopefully tak begitu lama la.




Gambar sekitar makan makan bersama rakan sekerja. He he.

Till then,
PJ will be miss.

1 comment:

ct nasyrah said...

owhh ok la sampai dorang cari orang baru je. ingat u will stay there forever after. sabar je la dulu k