Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

05 May 2016

Pick up line

1. Pasar Bubrah

Turun merapi, terus melaju ke pasar bubrah. lapar pun ada nih.

"ton kopi mana ton?"

Anton panaskan air. Air panas siap masak, terus bancuh kopi. Mirul punya nescafe dia bawa 2 bungkus je. makanya, Shela menghulurkan kopi hitam yang berbaki dengan dia.

"shela, kopinya udah punya gula atau ngga?"
"udah kak, tapi kalau masih belum manis, lihat saja ke aku. Pasti manis kopinya" melirikkan senyum. ahaha~

zzzz.. pikap line plak cewek ni! duh.

"kalau mau lagi nyaman, pandang nya ke aku mbak" aji menyambung.

ehem. nak jugak ye kau Aji.

2. In the middle of no where, dalam van

"Nama aku jo" sayup-sayup aku terdengar suara jito pak supir.

dah kenapa jito ni nak nama jo plak, nama kau kan jito.

"Nama panjangnya, jodohmu"

*roll eyes*

dah kenapa engkorang ni?

Apa pick up line emang sesuatu yang universal?
ingat dah di indon tak jumpa da pikap line.


jito takde dalam gambar, dia kan supir. So, ada kat van jer. ^^,

#throwback
#jombloberpetualang
#wonderfulindonesia

1 comment:

udez huda said...

perghhh..bole tahan haha