Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 June 2016

Datuk oo datuk

2013

Kelmarin Kak Madina muncul di Whatsapp.

"Sarah, Ahad ni jom Datuk"
"Tengok dulu kak. Rasanya macam nak balik kampung"

Kak ni kenal masa program hiking kat Broga somewhere in 2013 i think. Kalau tak Broga, mungkin wall climbing. Sebab aku selalu jadi jk pendaftaran dulu, so banyaklah kenalan.

Semalam, habis meeting sajalah tanya Man,

"Eh Man, yang hari tu naik broga.. " saja aku malas nak habis kan ayat, sebenarnya aku pun tak tau nak mula dan habiskan macam mana. Haha.
"Oh, ada orang minta kawan jadi guide, saya join sekali la teman member. Geng dorang baru baru nak start"
"Dengan madina.. "
"Ha betul lah tu, ngan dia dan kawan-kawan dia, Ahad ni dorang ajak g Datuk. Jomla sekali.."
"Tengok lah kalau tak balik kampung"
"Ok, kalau jadi roger aa.."

Pagi ni sarapan ngan Naim,

"Kak Sarah, Ahad ni, Datuk jom"
"Eh?" Aku macam da puzzle. Diorang ni group sekali ke dengan kak Madina & Man.
seraya kusambung "Pegi ngan siapa lagi?"
"WC ngan Aisyah"
pastu aku tunjuk gambar kak Madina and the geng masa dorang naik Broga last time untuk make sure diorang bukan dari team yang sama. Ok, macam tak sama!

***

(penat ok hiking. haha)

Emangnya ada apa sih di Datuk Ahad ni? Apa ada kondangan di puncak?
=.=

1 comment:

udez said...

haha..mood nak puasa kot