Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 June 2016

Yahoo messenger.

Hehe.

Rentetan dari terbaca tentang yahoo messenger yang akan totally shut down by 5th of August this year.. terasa nak buat satu blog post plak tentangnya.

Kalau diibaratkan ym sbg suatu tempat lepak macam warung mamak. Aku rasa sangat sinonim. Dan akulah antara yang membesar di warung mamak tersebut.

Pertama kali di beri kesedaran untuk meneruskan menyertai usrah di IPT adalah melalui YM.

Pertama kali ber'sembang' dengan lelaki juga di YM.

Bahkan kerja pertama aku pon adalah dari kawan yang aku kenal di YM. Boss ku rakan YM ku. (Gitu la tajuk drama akasia terbaru)

Sentimental juga la. Bila dengar yang YM akan shut down. Biasa la, nokia yang gah pon akhirnya tersungkur bila smartphone muncul. Dah tiba masanya roda itu berputar. Sekarang mungkin zaman yang lebih besar. Facebook. Instagram. Twitter. Snapchat. Tak tersenarai rasanya. Terlalu banyak.

Entah mana lah random people yang aku addicted sangat utk berbual satu masa dulu? Hari tu ada juga cuba cuba aku trace balik rakan2 YM ni thru FB. (Kan fb boleh cek guna emel) Tapi tak tegurlah, aku stalk je.

☺ time flies, everyone have their own life now 💕 bahagia. Mungkin mereka pun dah lupa kehidupan separa sampah yang dilalui satu masa dulu. Ha ha. (Aku rasa mcm sampah gk la. Sbb banyak sembang kosong je)

YM juga adalah medium untuk k-um berinteraksi bila terpaksa mesyuarat online.

Dan terakhir sekali aku guna dengan aktif masa company first. Bila tukar company diorang guna skype. Jadi babai la YM.

Aku pun ada try install apps kat smartphone. Tp cam sedih sangat pulak. Sebab dah xde sesiapa 😅😅 so, uninstall. Buat semak phone jer.

Yang pasti, aku adalah diantara generasi YM itu.

Buzz!! Asl? 😊
Memori.
Sentimental abis!

#8Ramadhan

No comments: