Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 August 2016

Once upon a time in China

Dulu ada satu waktu aku agak rajin melakukan jogging ringan sesudah habis waktu bekerja. Rakan-rakan sekerja kadang2 ada anginnya untuk bersukan. 3-4 kali jugalah aku join aktiviti riadah bersama rakan sekerja ni. 

Tapi aku pun tak pasti macam mana aktiviti larian ni akhirnya boleh terhenti.


Dan semua pun dah tinggal sejarah je. Termasukla ketebalan dagu, saiz pinggang, dan berat. Sejarah je semua tu. Nak mengulang sejarah perlu kekuatan kan? 

Adakah sejarah mungkin berulang? (Background music: Sejarah mungkin berulang - Newboyz)

Seluar yang aku pakai tu pun sekarang entah mana duduknya, dia pun segan kut nak bertemu aku kerana barangkali kenyataanya akan lebih memeritkan jika aku sarung ke kaki. (Ah!! Sobsob, menangis di bucu katil)

Ok lah. cukup ranting tak bermakna untuk hari ini. Saja aku nak abadikan gambar zaman kegemilangan ni disini. Mungkin boleh jadi motivasi. 

Mungkin..

No comments: