Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 August 2016

zombi dan kehidupan

Dulu, masa aku degree.. aku pernah layan satu game ni yang dinamakan Plant vs Zombie. Ha kalau korang pun biasa main satu masa dulu. Maka kita sebaya! *sep sikit*

Masa tu laptop version. Bersungguh aku main, sampai last sekali masa tu yang roof punya part. Zombie terbang curi plant. Rasa macam tak terkawal dah, tak boleh boleh nya nak menang. Susah sangat pulak level tu. Maka, perjuangan menentang zombie aku terhenti disitu. Give up. Stress out.

Baru-baru ni, aku baru perasan yang game ni da ada version mobile. So sajalah aku download. Main kat phone pulak. Mengimbau kenangan, tambahan pula nak menebus kegagalan lalu lah kononnya. Sampai part roof tu, eh takdelah susah mana pun. Lepas part tu lawan Dr Zombos.

Pastu, habis! ek eleh. camtu jer? (Sebenarnya bersambung plant vs zombie 2)

Moral of the story kisah ni adalah,
Kemenangan akan muncul selepas part yang paling susah.

Rupanya, yang aku main dulu betul2 before the end. So kawan-kawan kalau rasa susah sangat in your life or your work, always believe lepas ni mesti menang ^^, chill eh!

p/s: aku tengah stress nak siapkan satu line lagi before nak submit code. Sebabkan nak loose kan stress, aku pun menulis dulu kat sini. its therapy somehow! Today is the dead-line.

okbai.

No comments: