Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 September 2016

Kopi

ok, aku memang peminat kopi, teh dan seangkatan dengannya.

Pagi ni hari hujan, aku lupa nak ambil sachet kopi hitam di dapur sebelum keluar tadi. Jadi aku singgah di 7eleven untuk mencari secawan kopi. Biasanya aku akan cari kopi tin, tapi disebabkan hari ni hujan aku ke rak kopi serbuk, nak buat yang panas.

Tapi, boleh tahan mahal juga kopi2 ni eh. Sama je dalam peket tu, cuma tambah cawan plastik je mahal bukan main. Aku capai jugalah satu kopi cawan, RM3.80. (Secawan neskepi panas kat mamak lagi murah) Tak pula aku terus ambil air panas yang tersedia, nak juga buat di pejabat.

Sampai pejabat, nampak da ada beberapa orang dekat pantri. Tengok cerek elektrik sambil dalam hati, mesti air belum panas lagi ni. Ok xpe, buka bungkusan nasi dan kita makan dulu. Habis sebungkus nasi, aku pun pergi ke cerek dengan keyakinan yang air dah masak la sepanjang kami makan tadi. Tuang air. Penuh secawan. Tapi aku pelik, dah kenapa pula berketul ni.

Sekali pegang! Ahhh.. tak panas lagi!

kak mai... (terus merengek kat kak mai)

Pastu qilah bagi cadangan suruh panaskan guna microwave. Aku pun tak fikir panjang masa tu, bersetuju. (walaupun cawan tu cawan kertas!) set 5 minit. 3 minit setengah lepas tu, bau kopi semerbak! Terus stop kan, dan buka.

What?!!

Penuh piring microwave tu dengan kopi 3 in 1 yang dah melimpah!

Today isn't a good day. Sobss.

Selain itu,

Takziah kepada Pakcik Azizan, Awanis dan keluarga di atas pemergian Pn Ramlah pada jam 1 pagi tadi. Semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman.

1 comment:

siskahaidan said...

Huhu, sadis juga cerita kopi :(

*penggemar kopi jua*