Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 September 2016

the North trip (pre)

Nak dijadikan cerita, aku dah pernah plan dengan Awanis untuk ke Penang. Lama sangat dah, sampai dah lupa 2 atau 3 tahun kebelakang. Disebabkan perancangan itu, aku pun adalah deal sama dengan Una Mat zin untuk singgah rumah dia, sebab rumah dia kat Penang (masa tu) Siap deal nak g war museum sesama lagi.

Tapi atlast, wahaha! Una pun dah pindah Melaka! Lol. (punyalah lama)

Aku cam biasa, kalau xde book any tix memang biasanya xgi lah jawabnya. Sebab biasalah bila kita bergerak dengan NGO, pastilah masa yang digunakan adalah di luar waktu kerja, jadi memang terhad lah masa2 untuk di bahagikan pula kepada rakan2 handai, macam tu.

Nak dijadikan cerita GEMA buat event on the 27th of August tu sampai 30hb. Dan disebabkan trip tu agak hardcore jadi aku refuse untuk join. (Kalah sebelum bertanding lah ceritanya?) ^^,

Then awanis booked kan flight tix, thus no turning back dah! Wahaha~

Maka perlahan-lahan aku design kan itinerary. Sambil tu kita roger rakan derak dari utara, Miss Udez!! (terima kasih Ude, sudi jadi our partner in crime)

till then, let the journey begin.

(nanti aku sambung, bajet2 bz kerja)

1 comment:

udez huda said...

hahaha..ni saja nak trigger aku untuk taip entri ke? huhu