Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

24 November 2016

Kadang-kadang

Seperti yang kita tahu, dunia yang sebentar ni adalah sebuah persinggahan menuju ke negeri abadi.

Seperti sedang berada di atas sebuah bakul yang tergantung bersamanya belon helium yang besar. belon ni nak bawa kita menuju Allah.

Tapi, dalam masa yang sama ada banyak perkara mengikat bakul ini dari terus terbang bebas. Nak kita buang tali itu, sayang nya! Semua pun adalah kesayangan-kesayangan kita.

Dan itu lah,

selagi kita masih berkehendak kepada dunia, perkara-perkara yang mengikat kita ni takkan sanggup kita lepaskan. semua kecintaan. memaksa kita. melambatkan masa berusaha menuju Dia.

sebenarnya,

dah sampai masanya untuk kita memotong tali-tali yang menahan langkah kita untuk terbang menuju Dia. apalah luka meninggalkan dunia, sedang akhirat makin melambai-lambai memanggil kita.

'So, flee to Allah'
Al Quran 51:50

strive to Jannah yuk!

ada rindu yang panjang tentang seorang aku yang dulu.

1 comment:

udez huda said...

Insaf T___T rindu ai yang dulu jugak,masa taayah hehe.