Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 December 2016

FM Round trip

Untuk pengetahuan semua GEMA Selangor akan menganjurkan free market Ahad ni, salah satu slot dalam Hari Belia Taman Medan. Jadinya, untuk minggu ni memang nak tak nak kena all out pusing kumpul barang.

Spontaniously aku text Nina Lani untuk temankan. Walaupun dia duk condemn aku ajak dia lambat, tapi sudi juga dia teman.

Patut aku gerak 5.30 ke Subang, uruskan hal lain before collection. Tapi cancel on the way nak pick up Nina. Betapa aku berasa kesal pada awalnya sebab nak pi amik Nina kat Mid Valley, 45 minit dari Klang Lama! hmm.. pastu dah nak sampai northpoint teralit dan terlajak. Nasib sempat uturn.

Dari Mid Valley masuk PLUS, dan berhenti dinner dan maghrib di RnR Sg Buloh. Pukul 8 bergerak ke Sg Buloh.

8.15 malam - Nadiah | Sg Buloh.
8.47 malam - Saiful | Kepong.
9.30 malam - Hannah | Setiawangsa.
9.40 malam - Iwan | Setiawangsa.
10.14 malam - Athiyah | Gombak.
10.30 malam - Salwa | Batu Caves.

Sampai tempat untuk pengumpulan, sekitar 11.30 malam. Punggah barang dan macam biasa bertukar info. Biasa lah dengan YB kan, kena selalu dapatkan update perkembangan terkini. Lepas chit chat, hantar Nina balik Mid, dan aku pun balik ke tempat asal.

Subhanallah, banyak betul manusia berhati mulia dalam dunia ni. Banyak yang suka menyumbang ke arah program2 charity ni. Dalam banyak-banyak ni aku amaze betul dengan Kak Salwa, dia da siap packing kan each baju tu dalam plastik jernih. Senang dah untuk orang collect, terus ambil je. Kata Kak Salwa dia nak berhijrah dari Malaysia untuk beberapa tahun, jadi memang nak letgo semua yang boleh letgo. ^^,

Besarnya pahala para penyumbang semua. Semoga Allah lah sebaik baik pemberi ganjaran untuk kalian semua. MashaAllah. Semoga yang menerima juga kelak dapat memanfaatkan dengan sebaik-baiknya.

The things i always love to do, berjumpa manusia2 cantik dan kacak yang berbudi luhur.

And of course, thanks Nina! ^^, you r one of a kind.

Oh ya, Ahad ni jemputlah hadir ke Hari Belia Taman Medan bertempat di Dataran Anak Muda, PJS1. Macam-macam aktiviti ada.

Till then. Jom tido! esok kerja.

1 comment:

udez huda said...

Wuuu bestnya. Aritu aku dah tanya mak,ada tak barang nak letgo.Dia cakap ada.Tapi I tak sempat la nak kumpul2 bagi kat hang.Next time kalau ada lagi bagitau k.huhu