Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 March 2017

ketahuan

Dari kecil muda aku sering dilabelkan sebagai skema, nerd dan seangkatan dengan nya, well i think its true somehow!

Aku rasa, manusia yang skema ni fall into 2 type of person.

1. Memang skema sejak azali.
2. Tak boleh tak skema, push to be.

Dan aku rasa, aku no.2 Hehe.

Sebab? sebab aku bukan tak pernah nak cuba buat benda-benda tidak skema a.k.a break the rule, dan biasanya percubaan melakukan perkara tersebut akan kantoi pada fasa2 awal. Aku pun tak faham kenapa, tapi macam tu lah. Menjadikan, aku pun takut dah nak buat, takut ketahuan!

Macam beberapa waktu yang lepas, keluar dengan klik sebab boss pi meeting. Jadi lunch panjang sikit. Elok je nak naik lif, terserempak dah kau dengan boss! dia ngam ngam baru habis meeting :D Haaa.. macam tulah.

Jadi, hei gais.. tak susah pun nak ikut peraturan~ gaji berkat, akhirat pun insyaAllah selamat.

Sekian.

No comments: