Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 March 2017

of Mesyuarat Agung.

Di hari yang tenang pada suatu masa lepas di 2015 seorang senior dari UM minta tolong aku hadir jadi pencatat minit untuk sebuah mesyuarat agung. Memandangkan aku ahli, tiadalah salah kiranya dapat menyumbang sedikit bakti. Maka challenge accepted! Dan tak sangka itulah titik perubahan segalanya.

Hmm.

Pada tanggal 7 Febuari 2015, tanpa kusedari rupanya double agenda, eh eh tiba-tiba terlantik jadi penolong setiausaha.

#flashback few month before

"Sarah dah berapa lama dengan GSB, sampai bila nak duduk dalam tu je?" Urwah.

MAN GEMA Selangor 2015 (Barisan AJK)
Mula-mula masing-masing akward juga, first time kenal dan kena gerak as organisasi. Paling kerap berhubung pun Naufal je lah, dah program Backpackerz boleh tahan kerap jugak. Tapi macam orang cakap, is about time je. an? And, time flies..

Retreat!
Dari 10 orang yang terlantik secara rasmi di mesyuarat agung, hanya tinggal 6 bertahan hingga ke hujung (dengan tambahan 1 ajk baru di pertengahan) Ofcourse it was a roller coaster a bit, but we manage till the end.


#takadayangabadi

dan 12 Mac 2017 merupakan mesyuarat agung untuk sesi 2017-2019. Beberapa muka lama terpadam dari kisah, dan ada muka baru yang tampil meneruskan perjuangan. Kehidupan, macam tu lah, an?

Hingga ke akhir Barisan AJK GS 2015-2017
#sedihsikitdalamhati #terimakasihpernahsinggah #gemaselangor

Barisan AJK GS 2017-2019, langkah bermula!
oh tahun ni, aku pun ada mengajak Sima menjadi pencatat minit. dan eh, hai penolong setiausaha :) Roda telah pun berputar!

Sayonara! dan lets start again ^^,

No comments: