Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 March 2017

random rant.. again

Hari Jumaat lepas merupakan hari pernikahan sepupu merangkap adik susuan di Kuala Selangor, esoknya resepsi buat di dewan. malamnya pula (iaitu semalam) buat pula BBQ di rumah kampung. Aduhai lotih!

Taktau la apa yang nak diletihkan sebenarnya. Kerja-kerja merewang hanya pagi Jumaat, itupun nak masak untuk sanak saudara kerabat belah maklang dan paklang (yang nilah belah kami) makan tengahari. Jamuan untuk nikah, memang dah tempah catering.

Kenduri kawinnya pula buat di dewan, pekej terus meja kerusi pelamin dan lauk makan. So kami datang tolong bawakan popcorn je. Kerja yang ada masa majlis? Edarkan doorgift untuk tetamu. Ofcourse lah bukan zaman aku dah, kita kasi lah anak2 dara gadis2 yang tengah market jadi muka hadapan kan, so aku banyak duduk dan ulang minum je rasanya. (dan dikejar anak2 sepupu menagih cerita hantu. LOL)

Aku rasa penat makan je kut! ahaha.

Ni baru sampai PJ (setelah melepaskan diri dari cengkaman anak2 sepupu yang comel belaka). Dalam lift tadi, naik sekali dengan sorang brader india. Rambut merah. tapi bahasa melayu bagus, sekali dengar memang ingat melayu. Dia hisap rokok masa menunggu lif aku macam panas hati juga, tapi bila dah masuk dia da buang dan baik pula tolong tekankan butang lif. Aku usha sekilas, ada iras Damien VE ni.

Lalu aku teringatkan kumpulan VE ni. Beberapa tahun lepas ketika semangat menuntut ilmu agama ni ada semacam satu fenomena besar di kalangan artis, VE antara kumpulan yang terkesan dan ikut sama berubah kearah kebaikan ni. Dan yang lebih mengagumkan bukan sahaja yang Islam kembali mengislahkan diri, malahan yang belum Islam pun memeluk Islam, Damien.

Macam nilah kan, barulah orang cakap kawan sampai syurga, Masya Allah!!

Oklah. tu je nak citer, nak gi usrah jap.. nak cukup kan 7x pergi..

(Tujuh kali pergi usrah sudah pandai tepis fatwa.. Amboi amboi!)

1 comment:

Keon Safaai said...

Haha!rindu nak usrah