Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 March 2017

Sis insof

Ok sambungan cerita semalam, habis program aku pun minta lah sorang kakak usrah penyayang, Kak Djah untuk hantar balik ke kereta aku. Kalau dah larut macam tu, seram pulak kan nak jalan sorang. Ternyata memang brader tu park dan terus naik tidur. Kereta dia masih kat situ. fine bang, fine!

"takpelah sarah, kita tengok kalau boleh tolak"

Macam tak biasa kan duduk flat, tolak menolak ni memang sebahagian dari norma kehidupan lah. Maka menolak lah kami semalam. Hehe. Setel.


Pagi yang permai ni, ketika aku nak keluar dari LRT, buat hal lagi. Aku selalu letakkan kad touch n go dekat dalam dompet, setiap kali lepas guna aku akan masukkan terus dalam tu. Tapi, bila sampai dekat gate nak keluar, aku cari tak jumpa!

Ah, gelabah!

Seluk poket, ok terlekat dekat handphone. zzzz.

Turun dari LRT terus menuju mamak, jumpa qilah, sarapan.

"Teruk betul lah akak punya panic attack lately, penatlah asyik lupa2 ni"

"Kena banyakkan baca quran lah nak kasi kuat ingatan, jangan makan benda masam"

Ok sis sentap, tazkirah yang tepat.

Jomlah korang, kita banyakkan membaca AlQuran! Ah nampak, takkan lah aku nak berubah sengsorang, moh le kite sesama!

(p/s: Ramadhan lagi 81 hari)

till then :P

1 comment: