Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 April 2017

Korban rasa

"Dulu korban sebab laki, sekarang korban sebab abang plak.."

Sedih gak citer member ni. Dia kawen, lpstu cerai. Masa dia kawen husband dia duk minta beli kereta. Jadi dia beli atas nama dia, guarantor abang dia.

Bila bercerai laki dia xmau pulang kan kereta. Sampai sekarang dia xpernah da jumpa laki dia ni apatah lagi kereta dia. Maka dia pun tak bayar lah kereta.

Alih2 tahun ni, kena sound ngan abang dia. Sebab bank dah nak isytiharkan muflis dah (abg dia penjamin kan) Nak xnak dia pun duk turun naik la pelbagai bangunan untuk bayar balik jugalah kereta yang takdak ditangannya untuk menyelamatkan abang dia dari di isytihar muflis.

"Bayar buta je lah. Kadang-kadang sedih gak lah.. tapi tu lah, sabaq ja lah.."

😢😢😔
#kisahKehidupan
#bersyukurApaAdanya

Life will be good aite?

No comments: