Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 April 2017

Terfikir jugalah.

Hai semua, selamat petang! Maaflah lama tak bersiaran seperti dikala muda mudi dulu. Sejak sejak dah tak ada internet kat rumah ni. Jadi mood nak membuka laptop ni mmg kelaut teruk.

Ok petang nan syahdu ni, (sebab td baru je beramah mesra dgn family and now semua dah balik ke pgkuan rumah masing-masing) aku pun berkesempatanlah buka group wasap sekolah. Then sebuah cerita menangkap perhatian aku. Kisah usaha seorang kawan aku yang nak mencari jodoh, dimana akhirnya dapat tahu lelaki yg baru dia nak kenal tu rupanya suami orang.

Dan the drama begin.

Alkisah wife dia nampak husband dia duk berchat dgn member, then terus dia contact member ni bgtau laki tu sbnrny husband dia. Baru setahun kawin dan dh ada anak. But the husband side, lepas kantoi dgn bini dia tu, kawan aku pun nasihatkn lah suh value skitlah perkahwinan diorg kn. Laki dia plak ckp sbnrny dia mmg dah bergaduh ngan wife dia and bila dia duduk sendiri dia mula fikir yg dia kawen ngn wife dia sebab kasihan je. Dan dia rasa dia da tersalah dan nak start anew. Ok i feel like pfft. Duh, ni bukan game lah bang 😣 frust leh restart.

Maka, aku pun mula terfikir kisah ni.. dia cm da ala2 cari kerja lak bila da bosan kerja lama. Nk cr kerja baru xleh trus berhenti. Kena stdby keje baru dulu bru boleh tender resignation letter.

🤔 oleh itu, adakah isteri spt kerja? Yg hanya di kejar ketika tiada. Dan di lupakan bila sudah bosan/inginkn yg lebih baik?

🎶Terlalu Sadis Caramu
Menjadikan Diriku
Pelampiasan Cintamu
Agar Dia Kembali Padamu
Tanpa Perduli Sakitnya Aku🎵

Oklah itu je lah siaran hujung minggu dari aku. Aku doakan korang yang dah kawen di hindarkan lah dari cerita cinta 3 segi sebegini. Dan utk yg bujang pun, berhati hatilah dalam mencari pasangan. Kita tak mahu jugalah kisah spt 'deritamu bahagiaku' an..

walau bagaimanapun, jika benar terjadi sesuatu yang sangat2 kita taknak.. percayalah Allah tahu kemampuan kita.

💅 xoxo.

No comments: