Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 May 2017

Bintulu (Day 2nd)

(Ok letih plak nak reka ayat berdrama kan. So kita buat biasa je lah kan. Puas hati sikit. Haha)

Semalam malam, aku pi makan kat warong nusantara pekena nasi goreng special sarawak. Peh, recomended! Ada terubuk masin ok. 1/3 dari sekor terubuk tu di persembahkan untuk menjamu selera. Erm dapnyer!! (Tapi makan malam kn, mana lah mampu nak habis. Jadinya postpone untuk sarapan sekali 😂, ok ar kut RM9.50 utk makan dinner and breakfast.lol)

Eh nak citer Bintulu kan,

Flight aku pagi tu 6 pagi Air Asia, imah naik mas wing 6.30 pagi. Memang 4 pagi sepatutnya kena keluar dah dari hostel sebab nak kena check in beg dan pulang kereta. (Ok sebab James ni macam akan sampai lambat je utk claim kereta dia, aku tinggalkan je kunci dalam kereta dia. Haha)

Bintulu menyambut dengan sinaran mentari yang berwarna jingga dan lapis lapis awan karpet yang membuatkan kita terbayang akan syurga! Subhanallah. Luar biasa.

Hari ni kerja di Pejabat Tenaga Kerja Bintulu, sekejap je kerja dah setel. Untuk di Bintulu ni memang tak plan nak bermalam, jadinya kami ambil teksi saja. Tapi dah habis awal pulak. Call la teksi minta hantar ke airport semula. Nasiblah pakcik tak gerak jauh lagi. Airport ke PTK 30minit juga!

"Uncle, apa menarik Bintulu?"
"Tak ada apa"

😂😂 memang jadinya kami pun xda selera dah dengan Bintulu. Duk sembang ngan pakcik je la. Pakcik ni cakap dia bawa teksi dah 30 tahun. Dia tunjuklah kawasan2 yang 20 tahun dulu masih hutan banat.

"Nanti lagi 10 tahun dah jadi bandarlah tempat ni"
"Ye ke pakcik? Oklah 10 tahun lagi lah saya datang lagi" 😅

Pakcik cakap, kalau dari Bintulu nak ke Kuching naik bas, 10jam! Tiket sehala Rm80. MasyaAllah ya ampun. Aku amik bas KL-Penang ritu pun da semut2 kaki. Tu baru 4-5 jam.

"Tapi kalau ada Hiway Borneo nanti mungkin boleh laju sikit. Sebab sekarang jalan ada satu lane saja"

Pfft, nak muntah pulak aku dengar jalan 10 jam lane ada sebatang je.

"Bila tu nak ada hiway?"
"Tak tau lah. Tapi berita pasal nak bina hiway ni 30 tahun dulu saya dah dengar"

C'mon pok jib, apa cerita ni sarawak kesayangan!

"Jomlah saya tunjuk rumah panjang"
Eksaited tau aku bila dia nak tunjuk rumah panjang! Selama ni tengok kat taman mini je kan.

Tapi sayang, tinggal rangka je. Taktau sama da diorang nak tambah baik atau memang nak demolish. Sedih plak! Pakcik tu siap cakap dia boleh cakap iban jadi kalau nak usha2 rumah tu dari dekat dia boleh nak kawtim 😭

So macam tu je la perjalanan di Bintulu. Bintulu ni tempat dia sendu je. Oil & gas company banyak la. Tapi menjanjikan peluang pekerjaan terbesar di Sarawak! Kata pakcik tu lah.

Itu jelah perjalanan kat Bintulu. Patut pukul 5.30 flight depart ke Sibu. Tapi delay. 5.45 baru dapat masuk kapal.

Bye Bintulu. Jumpa 10 thn lagi?
😎

1002, Hotel Paramout Sibu,
Jalan Datu, Sarawak.

No comments: