Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

05 June 2017

A wise word.

Kadang-kadang sebaris kata pun dah cukup untuk memberi semangat kepada hidup.

Words.
Really a things that never fail to move me.

Terima kasih sis. U lift me up eventhough im not really that good 😣

Pj.

01 June 2017

The Respond

Bila kau datang buka kat masjid hanya selepas 5 hari Ramadhan bermula. Dan kau pun terjumpa muka-muka yang kau kenal.

Kamalia
"Eh yb! Bz ke? baru hari ni nampak"

Kak Husna
" ... "
"Saya bg peluang kak kat orang lain buka sini. Saya buka kt rumah je 😋"

Mak cik Siti
"Eh ada meeting lagi ke malam ni?"

Datin Mas
"Baru hari ni nampak muka.."

Pakcik satu blok
"Eh eh.."

Kesimpulannya, dah rajin buat program jv dengan masjid tu, rajin kan lah juga solat jemaah kat masjid. Ni asyik datang masjid sebab nak gi meeting je 😑