Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

27 June 2017

Bila naqibah mai rumah

Di 3 Syawal yang permai. Aku pon berbaring di Sofa ruang tamu dengan santainya sambil skrol henfon.

'Odw ke kg gajah' nampak plak status naqibah kat fb. Seraya berbasa basilah aku di ruangan komen.
'Marilah ke rumah Kak Syam ☺'
'InsyaAllah' balas kak Syam.

Letak telepon, aku pun sambung golek2. Golek2 sampai ketiduran jugak lah. Sedar2 dah tinggi hari 11.30 pagi dah. Peluh2 tidur rumah kampung ni. Panaih lit lit. Capai henfon sat, eh ada missed call. Haaa??! Dari kak naqibah.

Return call. Ok da odw.

Melompat capai towel buka wardrobe. Ok baju ni xyah iron. Tarik keluar, terus ke toilet. Splash2. Rolled on pape yg sesuai. Ok setel.

5 minit kemudian, there my naqibah πŸ˜„πŸ˜„ .. on time. Phew~

Nampak Hanan, buka pintu je terus, 'eh tu kawan mama! Hi Kak Sarah!'

Wahahaha.


Time kasih kak syam sudi datang rumah kite.

3 Syawal 1438H
Kg Gajah, Perak.

No comments: