Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

28 June 2017

Pintu toilet

29 Ramadhan, ayah bagi wallpaper minta tampalkan kat pintu bilik air.

Aku tengok jap pastu terus tersadai sepi atas kerusi tepi almari. Nak kata sibuk menyiapkan rendang dan sambal kacang tak juga. Haha.

Sampaila akhirnya hari ni, dah raya ke empat. Lepas pelbagai mehnah dan tribulasi akhirnya baru lah dapat nak balik kampung di Selangor nak beraya ngan orang kampung.

Cadangnya 1 kereta nak gerak dulu. Jadi berawal lah kami hari ni, lepas subuh terus iron baru dan siap-siap nak bergerak. Elok dah sarapan siap pukul 8 pagi ayah sampai dari membeli santan di pasar.

"Sarah, ada satu lagi keje ayah bagi kau tak buat lagi kan?"

Ahahaha. Nampaknya, xdapatlah nak bertangguh lagi, terus capai wallpaper jam tu jugak pi tampal, gitu gini siaplah dalam tempoh 20 minit.

Cukup2lah tabiat bertangguh tu sara oi!


P/s: apa kes sekarang nak dekat pkul 9 pun belum gerak lagi ke kampung halaman. πŸ˜‚πŸ˜‚

4 Syawal 1438H,
Kg Gajah, Perak.


No comments: