Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 January 2018

Lost at heart

Mak selalu risau setiap kali anak2 dia nak naik flight a.k.a keluar negara. Selain dari itu, mak juga risau kalau anak2 dia bagitau nak naik gunung.

(Untuk elak mak risau kadang2 aku tak bagitau mak 😅 ok mohon jangan tiru aksi ini)

Pagi ni, bangun dari tidur buka fb dapat tahu mak kawan, meninggal di korea (daegu) while attending conference kat sana. Mak dia cikgu, penolong kanan. Pengsan dalam lif, koma tak berapa jam kemudian, meninggal. Allah! 😭

Cantiknya perancangan Allah, member pun sedang di Korea (Seoul). Seoul ke Daegu amik masa 5 jam. 30 minit sebelum sampai Daegu dia dapat mesej dari ejen trip mak dia yang mak dia da meninggal. Innalillahiwainnailaihirojiun.

Moga mak Munie di tempatkan dikalangan hamba beriman. Jihad untuk memperbaiki lagi pendidikan anak2 pend khas. Moga munie diberi kekuatan luar biasa untuk menghadapi ujian yang besar ini.

Rupanya, kegigihan munie belajar bahasa korea (atleast sampai intermediate level) sampai kemudiannya dapat kerja ngan korea tourism, dan dalam masa yang sama sedang ada trip juga di korea adalah persediaan munie untuk mendepani urusan ini.

Dari berita munie ini, adalah penjelasan untuk kerisauan mak. Syahdu pulak dengan berita pagi ni.

No comments: