Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 August 2018

Happy 10th birthday!

25th April '18

Wow!

Macam tak sangka blog ni dah pun menjengah sedekad usianya. Entah apa sajalah yang aku lakarkan sepanjang usia ini. Kalau duk belek-belek pembacaan dari tahun ke tahun, bolehlah menjiwai kematangan aku seiring dengan masa. Selain dari semakin matang, boleh nampak juga beberapa nilai yang semakin lama semakin pudar dan hilang dari diri seorang aku.

Life hurt aint it? But, thats life

Kalau tak sakit, bukanlah hidup kan? Semakin kita menjadi dewasa, semakin bermacam lagilah masalah yang akan kita depani. Kadang-kadang masalah tu memang masalah, tapi banyak juga masalah yang hanya berlegar-legar dalam kepala otak kita di temani rapat sangkaan-sangkaan kita yang mempunyai capaian maklumat terbatas ini.

Teruks.

aku, 31 tahun ni. kalau ikut dari 21 dah menulis (dan masih menulis) kalau aku tekun dan fokus, mungkin dah boleh keluar buku dah ni.

Kawan-kawan aku yang sama menulis masa zaman universiti dulu, tak tau lah siapa je lagi yang masih teguh berblog. Rata-ratanya memang dah sendu. Ramai jugak yang dah bertukar platform. Sekarangkan dah ada instagram dan facebook. Menulis disana lebih fancy dan senang untuk share dan repost.

24 July 2018

Walau pun blog ni makin lama makin sendu, tapi aku tetap gembira, im a part of bloggers! Ahaha. Besarlah harapan aku supaya blogspot tak berkubur atau di kuburkan. Macam blogdrive, friendster dan yahoo messenger. Seiring zaman dan mereka pun terkubur.

Aku yang meski sendu tapi tetap gak menaip sepatah dua kata selang sebulan. Ini je lah pun tempat nak lepas gian menulis. Nak menulis tapi taknak limelight. Kira nak cerita tapi tak nak bagitau dunia, yang betul follow je yang akan tau. ya, blog lah pilihannya.

Akhir kata,

Moga semua kita terus dalam jagaan Allah. Meski zaman berubah, persekitaran dah tak sama, rakan-rakan telah move on meninggal kan kita yang masih bertatih tatih lagi melangkah,

tetaplah dalam suasana iman

kerana pada akhirnya tetap ke Sana lah destinasi kita yang abadi.


Masih membaca Merentas Horizon?

Ya anda yang sedang membaca blog ni, sekiranya masih mengikuti rentak merentas horizon, mohon komen sikit. Nak tengok lah jugak, ada ke lagi orang duk membaca blog ni. Relevankah lagi aku dihatimu. Hagituh!

Till then,
Sarah Basri,
Jalan Klang Lama, PJ.

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.