Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 September 2009

Subuh ini

duit raya dari Encik Azril (bos aku)
Salamalaik'.

inilah dia sampul duit raya pertama aku dapat sebelum hari raya.. aku rasa.. xde dah kut selain ini dan semalam dapat satu lagi.. dari En Azril dan En Suffian.

tahun ni dah mula kena kasik duit raye..[duit pun xtkar lagi..huk2]

semalam ke masjid wilayah, Alhamdulillah.. dapat jugak menjejak kaki ke masjid ini tahun ni. walaupun dapat sekali je [thn lepas pun skali jugak.huhu].. dah nak hujung Ramadhan plak tu. sayang betul.. waktu tunggu nak balik tu, sembang dengan seorang makcik ni, menurut beliau untuk imam jemputan tahun ni.. ambil imam dari Mekah dan Syria.

"Sayang betul anak tak datang semalam..semalam hari last lah imam syria tu" uhuk2.. makcik ni bagi aku rasa sedih pula.

Selain dari bacaan yang mampu meruntun rasa oleh tuan imam, masjid wilayah juga membenarkan para pengunjungnya beriktikaf di 10 malam terakhir Ramadhan. So?? tahun depan pasang niat awal2. dan plan juga.. supaya dpt jadi mukmin lebih baik dan ada target yang jelas..

hurm,
selepas hari ini..tinggal esok untuk berpuasa.. semoga ada lagi tahun depan untuk kita lebih berusaha.. Ramadhan kali ini.. sungguh mencabar.. terDUGA sungguh aku dek kerjaya. astaghfirullah.. moga2 dugaan ini ajar aku sesuatu. untuk esok aku yang lebih baik. untuk masa depan yang lebih bermakna.

5.50am
Subuh yang diberkahi InsyaAllah.
Vista Subang.

2 comments:

keretasorong said...

"tahun ni dah mula kena kasik duit raye..[duit pun xtkar lagi..huk2]"

perh ayat yg sedap di dengar n dibace n berbau ikhlas,

kecil tapak tangan gnilu kami tadahkan

huhuhu

^_^

Merentas Horizon said...

sile2..jemputlah bertandang ke Perak untuk duit raya tersebut..

salam ziarah..