Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 September 2009

Salam Syawal 1430H

Meminjam seketika aturan ayat pak cik Roslan, Petaling..

"Kemahiran serta kemampuan menguasai segala alat akan dipelajari, dikuasai dan datang bila jiwa terdidik mempunyai iman yang hidup bukan iman yang separa hidup...banyak mencari alasan untuk tidak melakukan amal dari mencari alasan untuk beramal dengan ikhlas. Iman yang sensitif tidak akan membiarkan apa pun masalah ummah dan manusia sejagat dipandang sepi tanpa jiwa itu memberontak untuk turut terlibat bagi mempengaruhi "outcome" selaras dengan sifatnya..pembawa rahmah kepada alam."
"Marilah kita teruskan menambah ilmu dan beramal insyaallah iman akan bertambah kerana iman dan amal tidak boleh dipisahkan. Mungkin urutan ayat selalunya dimulakan dengan iman...benar. ..tapi iman yang bila disebut nama Allah gementar hati-hati mereka dan bertambah keyakinan mereka ...lantas... .beramal. Untuk itu, ilmu adalah penting, perbanyakkan membaca, tadabbur, berbincang utk menambah keyakinan kepada kebenaran aqidah Islam sehingga amal Islami menjadi mudah bahkan manis dalam kehidupan kita semua."

semoga terus berjaya meng'istiqamah'kan diri.. kerna jalan ini terlalu panjang..

Salam Syawal 1430H
maaf zahir dan batin atas segala salah silap.andai terkasar bahasa, terburuk sangka, tersalah tulis.. sepanjang ber'blog' ini..
moga kita semua bersama RedhaNya..

4.43am,
rumah Perak

No comments: