Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 December 2011

Stressure

Dalam sebulan kebelakangan ni keadaan di pejabat agak tegang sebenarnya. tahun dah nak berakhir kan.. maka semua kerja perlu dibereskan. nak dapatkan payment jualan dan sebagainya.

Tambahan ada seorang kakak telah ditugaskan menjadi orang tengah diantara team programmer dan team sales..apa yang aku sedar, sejak itu keadaan seperti bertambah tegang (err bukan apa, kakak ni strict wooo! huhu) Sebenarnya, jika dilihat jangka masa panjang, orang macam kakak ni memang sangat bagus. Dia yang memperjelaskan lagi garis-garis panduan yang selama ini sekadar dalam kertas.

So, katalah dalam rules cakap satu laman sesawang perlu siap dalam tempoh 5 hari, maka pada hari ke-5 akan tercongoklah kakak ni bertanyakan status projek. phew~ (selama ni, bleh tahan lagi dragging sikit masa sehari dua, sekarang.. manyak kancong!!)

Keadaan yang tegang ni jugak membuatkan aku pun bertambah tegang. perasaan dia macam perasaan aku awal2 masuk kerja dulu. Memang aku masuk kerja mengadap laptop sampailah balik kerja.. tak pandang orang dah. Sebenarnya aku perasan aku stress (haruslah kan) tapi tak sangka ada orang lain perasan jugak.

"Hei Sarah why i did'nt see you smile lately?" - Jess.

Huh! tengok, punya lah sibuk kerja sampai senyum pun tak sempat. Tak sangka senyuman aku memberi makna pada Kak Jess, mesti dia sedih sebab beberapa hari aku tak senyum kat dia. kahkah!

Harap-harap fasa peralihan ini cepat-cepat berakhir. dan aku dapat belajar sesuatu di hujung jalan. Ameen.

nota-nota:
1.bekerja bersama majoriti non-muslim adalah benar-benar menguji pengetahuan dan kekuatan islam kita sebenarnya.
2.data entri syarikat telah pun meletak jawatan, kemungkinan besar diatas bahana tekanan yang melampau. Err.. siapa-siapa nak kerja as data entri calling2 k! Requirement? capable to work under super extreme pressure. hihi.
3. >.< dulu seronok sangat kerja baru, sekarang da rasa jugaklah dipukul ombak..
4.Fahamilah stress anda adalah berbayar.

No comments: