Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 February 2012

Bersyukur. Alhamdulillah!

Agak busy jugak nampaknya hari ni, (tapi sempat jugak nak menyelit letak post barukan) menyiapkan kerja yang sedia ada dan juga beberapa lagi pembetulan yang tak tersiapkan. Dan ya, di tengah-tengah kebizian ini juga, terkenangkan kerja 'utama' yang belum setel. Berharap agar terluangnya masa dan menyiapkan kerja tersebut, tapi malangnya tak bertemu pula dengan kesempatan tersebut.

Akhir-akhir ini, banyak perkara yang semakin merudum. Saya merasa semakin teruk dan useless. T_T, selalu rasa nak lari, selalu rasa kenapa cant do to the fullest, kenapa masih ada rasa malas! Mungkin inilah rasa manusia yang bersalah, manusia pendosa. lama-lama fikir, nak lari pun kemana? dah semuanya pun bumi Allah, nak lari pun dari siapa. Allah tu Maha Melihat.

(perhatikan dihujung video, takde istilah terlewat untuk berubah ^___^)

But then, berada dalam lingkaran manusia-manusia hebat. Selalu rasa nak menitiskan air mata.. teruk mana pun yang (kita rasa) kita buat, tetap mereka sentiasa bersangka baik dan memberikan kata-kata husnudzon yang langsung menyegarkan kembali semangat kita untuk melangkah.

Syukran jiddan ya sahabat!!


(mereka sentiasa tunggu dan percaya saya akan datang walaupun lambat)

2 comments:

syaz@rozelt said...

as salam sarah, be tough k..

SaMihaH said...

dear Sarah,

special thanx to u!

yg selalu memberi peringatan buat diri saya yg sering lalai ini... :'(

pada Mu Allah, tetapkan dia sebagai sahabatku dunia akhirat.. Amin. tq Allah..