Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

05 January 2016

Hey it's a New Year!!

Yeah, da habis da siri siri cuti bersangkut sangkut :)

Nak citer la pasal cuti last week kerana merangkul 3 hari terus kan. So, consider cuti panjang yang sedikit melemaukan jugaklah kan. Oh tapi tak melemaukan untuk saya. :D

Khamis lepas aku balik awal ketika orang lain (some of) tengah kelam kabut nak cari aktiviti menarik untuk habis kan 2015. Aku? pergi usrah :) 31 disember 2015, last usrah day for 2015. Habis usrah shoot terus ke KFC, bukan apa cek cek purse ada baki kupon yang berakhir 31/12/15.

Selamat Tahun Baru 2016 !! ^^,

Jumaat pulak aku dah deal dengan adik-adik PJ untuk pergi liqa ukhuwwah di SACC Mall. Tapi pagi tu pergi rumah baru Eri dulu di Setia Alam. Alhamdulillah dapat juga jumpa eri lepas 6 tahun.


Balik dari Setia Alam, hantar Samihah dan shoot ke SACC. Ada talk zahariz, Ust Pahrol dan Ustazah Sharifah Kazif (Prof Muhaya dan Imam Muda Asyraf juga tapi part both ni aku da gerak balik) Alhamdulillah banyak sangat input menarik.


Sabtu aku menyertai geng kak siti, gi naik Nuang via Janda baik. woohoo~ 9 pagi - 6.30 petang. Aku harap aku rajin nak buat full story pasal ni. Nanti aku citer, insyaAllah. Doakan aku rajin.


Ahad pulak, gerak dari Janda Baik agak pagi nak ke tengahari, sebabkan dekat dengan Taman Melawati, maka singgah jap lah rumah Naim. Makan sat mi tarik kat Wangsa Walk, kemudian gerak balik ke PJ. Alahai.. mengantuknya, tido sat. Nak dekat Asar bangun, revise hafalan sat.. pastu siap-siap ke usrah.

Balik usrah nak dekat Isyak dah, bersungguh berpusing dalam SS2 nak cari chatime punya pasal. Singgah kat Maybank, kiri kanan cina. Singgah Chatime pun sama, aku ingat da sampai negara China tadi. Sampailah cashier tu membalas order aku,

"lagi?"
"oh itu je.."
tengok harga kat mesin RM7.50. *hulur note RM10*
"ada tiga ringgit tak?"

Ok, cashier prove me, aku kat Malaysia. Tak perlu aku nak tampar pipi. Haha.

Sekian, kabar tahun baru dari aku.

Hai 2016, semoga encik Jodoh kembali ke pangkal jalan.

No comments: