Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 June 2016

Ikhlas

Allah akan menguji kita pada titik yang paling kita lemah. Agar apa? agar kita bisa menjadi lebih baik dan terus membaik.

Hidup adalah ujian, terus menerus. Tak ada langkah pintas dalam mendepani ujian. Saat ujian datang, hanya mahu dirempuh atau biar saja ia berlalu. Namun, cepat atau lambat ujian tetap akan datang meski kita sering berlari pergi, kerana Allah tetap mahu menguji kita untuk menjadi kan kita manusia yang lebih baik.

iya kan?

Apabila teruji oleh masa, kesibukan dan kurang daya. Kita mula bertanya, 'ah, apakah tadinya alasan untuk aku bermula. Masak sudah sampai dini rasanya seperti lelah sekali ya?' Bukankah ikhlas itu penyebab kita untuk tidak merasa lelah? Dimana kah ikhlas kita? Adakah selama ini alasan kita bermula adalah kerana sesuatu yang bukan abadi?

Astaghfirullahal azim.

Ya.

Akhirnya kita telah sedar apa sebabnya kita bermula. Tidak ada yang terlambat, dan salah tak akan selamanya salah selama kita tekad untuk membaik. Mari, koreksi langkah. Bermula kembali dengan niat yang lebih baik.

Ikhlas dong bro!

p/s: testing bahasa indon sikit~ hehe. pass nggak?

Pen off,
Jln Klang Lama.

berbaki 5 hari menuju Ramadhan.
Sampaikan lah kepada Ramadhan mu Ya Rabb..

No comments: