Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

21 July 2016

Hai Kak Ct, Happy 30!

Dalam dunia ni, dari rahim mak yang sama aku ada sorang kakak je. Masa sekolah menengah dulu tengok orang lain ada abang, ada jugalah rasa-rasa nak ada abang. (Tapi tak kuat sangat kut perasaan tu, sebab keluarga mak kecil je, jadi abang2 sedara pun dah rasa macam abang sendiri. Thanks to all abang sedara yang so close masa sekolah rendah. I got what the feeling of having abangs. Tak seronok pun. Lalala!)

Berbalik cerita, kakak itu namanya kak Siti. Masa sekolah rendah satu sekolah. Dan kak siti adalah orang yang paling aku menyampah masa kecik. Sebab aku akan bersaing siapa mandi dulu. Kalau kak siti siap dulu pagi tu aku akan moody sepanjang nak ke sekolah tu. Buat perangai. Biasala beza setahun kan, jadi itulah saingan rapat yang kita punya. Tambahan pula bila balik kampung, kak siti akan geng pulak dengan abang sedara. Aduh. Ah menyampahlah pendek kata.

Bila masuk sekolah menengah, dah tak sama sekolah. Aku kat Ipoh, kak siti kat Bota. Jadi masa tu rajin juga la tulis2 surat (peh, klasik sangat rasa) Excited dia lain macam kalau dapat surat time sekolah. Haha! Kemudian aku sambung di Penang, dan kak Siti ke UM. (Lama gila kut kak siti kat UM.. blerghhh)

Ok, then aku follow kak Siti masuk UM. akhirnya! Masa aku awal degree tak ramai pun tau aku ada kakak satu universiti. Tapi dah tahun2 akhir tu ramai juga yang tau. Dan reaksi ramai biasalah, eh muka tak sama pun! Eheh, so what tak sama? hahaha.

Lepas habis UM sehinggalah today, masih tengok muka yang sama setiap hari. Kalau kereta aku rosak, dia layan. Kalau aku tak dan hantar pi serbis dia gak hantarkan. Kalau aku malas drive balik kampung, dia drive kan. Balik rumah kalau dia masak aku tolong makan kan. Paip rosak dia baiki, lampu rosak pun! Hei, still rasa nak abang? memang tak. Abang Jay kan ada! Kah kah.

Terima kasih Kak Siti.



So,
Hai Kak Ct, Happy 30!
I'll follow u next year,
InsyaAllah.

Tak da hadiah bro, sorry!
Kak Siti, pi lah cepat kahwin.
Nanti Muadz ada cousin. Haha.

p/s: Kak Siti cakap kalau dia kawin nanti dia sedih, siapa nak masakkan untuk aku. Pergh. Ayat.

No comments: