Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 August 2009

esok konvo

sepanjang aku belajar selama 3 tahun di UM. aku xpernah aim for 4 flat.. or getting dekan for certain sem (perhaps for the whole 6 sem) hurm..

sebab ape ye??
mungkin aku orangnye terlalu kurg kepercayaan trhadap kemampuan diri.
[orang cita2 kecil xbawa kemana.. maka, silalah bercita-cita besar]

tapi yang aku pasti..
ada satu je aim yang aku fokuskan sepanjang 3 thn itu.. aku nak.. aku grade within 3 years.. aku xnak extend.. by hook or by crook.. aku tetap nak grade thn ni.. 2009.. aku xkesah la pointer aku berapa..

hanya inilah satu2nya impian yang aku ada ketika mula2 melangkah masuk ke UM dulu.. ^_^ TERIMA KASIH TUHAN!! kau makbulkan doa ini..

Impian itu yang aku kejar.. kerana telah di'set' dalam otak ku yg comel di atas kepala ini. jadi?

hurm.
15/8/09
esok akan berlangsungnya majlis konvokesyen pelajar Fakulti Sains..
venue : DTC UM
jam : 2ptg - 5 ptg.

jemputlah datang..

*esok klu aku bawa kamera, aku uplod gmbr ke sini.. jika tidak, aku rakam kan pengalaman tu dlm otak aku je la.. hehe..
*perasaan apa aku ptut ada bila konvo?syukur Alhamdulillah..

moral of the story :
please put aim in your life.. you will struggle to achieve it. by hook or by crook..

10.57am(updated version)
9.48am
Kelana Jaya

8 comments:

ladygirl said...

tahniah sarah! (aiceh cam diri sendri x grad je..hehe) ;)

Merentas Horizon said...

nanti jgn lupa update gmbr grad kat blog ye awanis..
tahniah pada kamu juga!!

JiHa said...
This comment has been removed by the author.
jiha said...

congrats sarah..jom p amik gmbr ramai2 esok..aku bley upload gmbr nnti..aku edit skali..kat fotopages aku..hahaha..

Merentas Horizon said...

to jiha : huhu. jom! [meskipun aku kurg suke brgmbr..]

liyana said...

haha..org nya kecik...tahniah kak sarah...ble gak kluaq uum akhirnya....haha..tahniah2...km x le nk p..tiket pn xdak gi..haha

Hajar B said...

eh eh,
kite grad same la.
haha.

same je kite, xde cita2 besar.

** Ratu Syahadah** said...

salam kak sarah..
tahniah ek..
erm.., tak beksmpatan nk p tgk .
yela, kite dah lame grad kat um tu.. hehe