Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 November 2009

Gigi

hurm.

sedari kecil aku memang mempunyai masalah pergigian yang SUPER kronik. Disetiap selok ada sahaja construction yang tak siap2..pembaikan demi pembaikan pun seakan tak membantu.

Kadang rasa geram.

Tapi selalu positif kan diri. Allah bagi semua ada hikmahnya kan??

Aku tau penyakit gigi aku ni, Allah kasik untuk aku blajar sabar. Macam mana aku boleh handle keadaan yang tegang dalam masa yang sama sakit gigi menggila.. Tapi aku tidak marah.

Macam mana?Ada berani?

Sabar kunci taqwa.Kau tak bisa istiqamah dalam beramal jika kau tak sabar..

Terima Kasih Allah. Bagi pelajaran ini untuk aku ^_^.

~sakit gigi.dah 3hari~
4.18pm
Kelana Jaya

5 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

cik, nape? sakit gg belakang nk kuar ke? eh, bukan sume gigi dh kuar ke?

or yg sy buat tampalan hr tu?

or yg atas tu?

tell me...[tetibe cuak rase besalah..]haha

Merentas Horizon said...

hua3..kamu tenang dulu saya rasa mungkin disebabkan sakit tekak & telinga..anda jangan bimbang.. nanti usrah kita sembang panjang..

Ahya said...

alahai siannye sarah.
sabar2.. :)

Hajar B said...

sarah dan gigi.

akak rasa ni karma..

dulu ko paling saiko kan taknak pegi jumpe doc gigi masa kanak2..akak ngn naim je yg pegi. sekarang kau pulak yang kerap.

Merentas Horizon said...

world go round.. what goes aorund come around..

what so evar~ haha!