Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 July 2011

mak

dalam kehidupan peribadi aku, penyakit yang paling kerap terjadi kepada aku adalah sakit gigi. aku rasa pasni kalau ada ruangan penyakit kat mana-mana form aku kena letak kut kan sakit gigi ni? obvious sangat lak tu.

hurm. dan selalu gak lah kan time nak sakit tu kat rumah. haiyo. sakit tu memang la unbearable. tapi kena face gaklah kan. So, bagi menggembirakan hati, sambil melayan sakit gigi, aku layan la cerita2 lucu, bagi lupa sakit tu.

tapi bila mak ajak makan, bagitau la sakit gigi. tapi tu lah tu.Keunikan mak ni susah nak aku perincikan dengan kata-kata. Sebab, aku yang sakit gigi tapi mak yang risau lebih sangat. Siap nasihatkan aku suh cabut je gigi. Ohoho~.. Tu baru sorang anak, lagi 5 orang?

Cuba lak korang bayangkan mak2 yang ada anak berbelas belas tu. phew~

Mungkin aku xda anak lagi, sebab tu tak boleh nak menjiwai hati mak. Cuma aku pun tak yakin kalau satu hari nanti aku ada anak, mampukah aku menjadi seperti mak? lebih merasa sakit ketika anaknya sakit, lebih risau sebelum anaknya risau, dan lebih positif ketika anaknya down.

haih.

Mak, Selamat Ulang Tahun kelahiran (meskipun dah lewat sehari)! Dugaan dan ujian yang di harungi sepanjang membesarkan kami, semoga Allah ganjari mak dengan syurga. Ameen.

1 comment:

Unknown said...

selamat hari lahir mak sarah~hehe