Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

31 May 2012

Edisi Khas Mei

Ahha, menakjubkan bukan menggunakan tajuk edisi khas? Sebenarnya ini langkah awal untuk mendisplinkan diri untuk menulis post di blog yang makin terpinggir ni. Edisi khas aku nak muatkan summary perkara penting satu-satu bulan. Paling tidak, adalah satu post sebulan kan? ;P

Ok, apa yang terjadi bulan Mei? Alamak konon nak recall tapi tahap kemampuan otak aku pun da makin terhad. =,=

Antara yang masih aku ingatlah. Kat office ni, server kena hack. ya maka seminggulah kehidupan aku tunggang langgang. Selama aku kerja kat sini first time gaklah balik jam 10.30malam. ahha~ meskipun sebenarnya previously aku kerap gak balik lebih lewat dari tu, tapi kat kawasan PJS ni aku memang tak berani dan tak berkeyakinan lah nak balik lewat dari jam 7. seram! hehe.

Ok, lepas seminggu sibuk2 dengan hal server, ya itu lah masanya iaitu bersamaan dengan Selasa lepas, aku dah kehilangan Samsung Tab (known as Samsul Maarof) Masa first cicir tu memang sasau. Macam orang hilang anak. Beberapa hari aku termenung, makan tak lalu, mandi tak basah, buat kerja pun takleh fokus (aha, over plak kan penyenaraian kat situ) Meskipun sedikit frust, tapi banyak hikmah yang aku dapat InsyaAllah. :) He knows best isn it? Now, dah seminggu lebih, recover already. kehkeh.

Dalam aku berkabung kehilangan si Samsul, aku dapat sms dari Cikgu Azmi, yang salah seorang ahli Ikram PJ yang bergiat aktif dalam JK Belia ditimpa musibah, rumahnya dimasuki pencuri dan kerugian sehingga sekitar RM10k. T_T Ya akhi dan ukhti ujian untuk kalian nampaknya berlipat ganda lebih besar, betapa Allah menyayangi kalian. Semoga bertabahlah antum dengan ujian ini. InsyaAllah.

Lain-lain? oh ya paksu ku sudah menamatkan zaman bujang beliau, dan kenduri pihaknya adalah minggu lepas bersamaan tarikhnya dengan kenduri Kamariah Ahmat :) Oh ya, Naza juga mengakhiri zaman bujang di bulan ni.

Oklah, itu je kut. Up and down in life. Esok dah 1 Jun 2012. Dah dekat da nak Ramadhan kan? tahun lepas pada tarikh dan hari yang sama, aku dapat retrench letter dari Aiti Solution :) Ah, da setahun..

2 comments:

ladygirl said...

ouh da setahun rupanya. jom bygkan kalau setahun yg lepas masih di Aiti, mungkinkah kita jadi seperti apa kita sekarang? meskipun dulu agak sedih, skrg sudah boleh tersenyum :) Allah knows best kan? ;)

siti sarah aisyah said...

kan kan.. everything came with a reason. pahitnya sekejap. manisnya panjang InsyaAllah. ^____^