Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

27 November 2012

Cuti Express

akhirnya, aku amik cuti pada hari ni. dan berjaya accomplished 3 perkara iaitu:

1, servis kereta 20k km.
2. clarification tentang satu premium saver yang aku subscribe 3 tahun yang lepas (gila lama)
3. renew IC!

ahaha.

sebenarnya selain no.1 adalah perkara penangguhan sejak sekian lama yang akhirnya baru dapat dilaksanakan setelah dengan susah payah bergaduh dengan diri sendiri.

alkisah nak amik cuti isnin. tapi sebab da penghujung isnin lepas baru teringat nak apply.. dan malas pula turun naik tangga cari boss dan HR. maka, aku dah ter-delay sampai ke selasa.

tapi bagus jugak. kalau amik cuti isnin mesti lambat balik dari kg ke sini. end up tak dapat lagi la nak setelkan perkara2 yang telah tertulis di atas.

mari aku ceritakan satu per satu aktiviti tertulis.

1. servis kereta tu, tak da masalah la kalau kat selangor ni. ada banyak servis centre dia. tapi aku buat dekat sini saja, servis center yang paling dekat dengan rumah iaitu, di seksyen 19 PJ. yang baru bukak dekat sebelah KDU tu. eheh~ xda la baru sangat sebenarnya dekat setahun jugak lah kan. aku buat appointment jam 9.50 pagi.. tapi gitu gini 10 lebih jugak la baru encik Vijay kita masuk servis. Gitu gini pukul 2 lebih baru siap. Lama jugak tu kan. ya, dan alang-alang ku car wash + vacuum sekali dengan harga RM5. ehehe..

2. oh selepas tu dah alang-alang cuti plus hampir dah dengan cawangan Maybank seksyen 14, maka aku pegi la tanyakan tentang polisi premium savers ni. Polisi ni perlu amik sebulan lepas subscribe. Bayangkan lah aku subscribe 1 ogos 2009. pastu 27 nov 2012 baru nak amik. haha! kakak kaunter tu cakap dorang tak simpan polisi selama tu. maka dia pun bagi no etiqa utk aku calling2. dan nak jadikan cerita baru hari ni aku tau pasal sebenarnya saving plan yang aku amik tu adalah investment. let say aku nak close kes dan tanak further bayar so aku akan dapat balik apa yang aku da invest tapi ikut pasaran semasa la. so tak dapat la aku nak exact money yg aku spend byr bulan-bulan tu. kalau aku withdraw sekarang aku akan dapat 400 less dari yang da aku invest. nampak agak rugi disitu. aha~ sebab kan hari ni baru tau ia adalah sebuah investment. maka aku hold kan dulu tindakan seterusnya. aku akan buat kajian lanjut dan decide to do later. sebabnya, kalau aku nak reprint balik polisi tu, aku kena bayar rm30. pastu tambah m10 untuk buat surat sumpah nak clarify yang aku memang tak amik polisi tu before this. haiya!! tapi kan takkanlah dorang nak buang benda penting mcm tu kan.. oklah fine even kalau menyemak sangat and rasa nak dispose, bukan patut dorang buat last call reminder ke macam: 'kalau tak amik kami bakar'. camtu.. whatever lah, dah jadi gini baru nak terhegeh hegeh kan.

3. ok lastly aku ke pejabat pendaftaran negara untuk renew IC. Tahukah anda bahawasanya jika anda ada buat IC before 18 y.o. anda memang kena renew IC tu between age 18 - 24 tahun. kalau anda lambat dan dah terlebih usia.. siap-siapkan lah wang RM40 dalam purse dan bersegeralah menuju ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) berhampiran. tapi kak tu cakap tadi lagi lambat kita pergi renew lagi tinggi kompaun di kenakan.

nota gambar: begitu pun ada gambar nan sekeping di perodua center.. ya ampun teramat malasnye nak uplod :P ala stended servis center.. lebih kurang je semuanya.. kan?

so itu lah aktiviti sepanjang cuti yang di apply atas sebab servis kereta dan hal-hal kecil yang lain.. now time to Asar prayer. rehat sekejap then to last check point for today :) *yawn* mengantuk juga kan, hari yang panjang..

till then. jaga iman semuanya!

No comments: