Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 October 2016

On your wedding day, Amal.

Cuti Awal Muharam yang lepas, ada member ajak ke Bt. Berekeh, Sg Siput. Tapi sorryla gais, xdapat nak join. Member dah tempah sejak beberapa bulan sebelum. ^^, 

1999, SKDS

Perkara pertama yang aku ingat tentang Amal adalah, masa darjah 1 dia dapat 1st place in her class, and me too in my class, so darjah 2 dan seterusnya kami sekelas. Amal adalah sangat berbakat, berkeyakinan tinggi dan mempunyai ciri kepimpinan sejak kecil. Tidak hairanlah Amal pernah join pertandingan karoke kat sekolah dulu :P Amal juga seorang pengawas ya!

'Setinggi seluas, gunung dan lautan. Selagi berupaya kuteruskan' - lagu Erra Fazira k!

Selepas sekolah rendah, Amal ke Bainun (tingkatan 1-3) dan MRSM Pasir Salak (tingkatan 4-5) dan aku, seperti semua tahu ke Ipoh and our path split for 5 years.

Raya 2010 

Matrikulasi, jumpa balik kat Matrik Penang, KMPP ^^, Tapi tak de lah kerap sangat jumpa sebab Amal Fizik, aku Bio. Masa U dia ke USM dan aku ke UM.

2014, Teluk Batik

Tapi, atleast once a year kitorang akan meet up la. Chit chat. Update. Catch Up.

How time flies.

30 Mei 2014

Syu dah berkahwin, begitu juga Amal. Hei Shidah and Koji, u'oll bila lagi? :P

 

dan Amal,
Selamat melayari bahtera rumah tangga kawan! Trough out the journey there will always up and down. Be strong!

1 Oktober 2016

Masa terus berputar tanpa pernah berpatah belakang. Seperti kehidupan indah zaman kanak-kanak yang terus tertinggal jauh di belakang, dan kehidupan dewasa yang semakin penuh dengan ranjau. semoga kita akan terus baik-baik. dan semoga terus terjaga hingga bersahabat lagi di Syurga. ^^,

till then, nah bunga :)

No comments: