Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 January 2009

pengembaraan..

1 januari 2009 
pembuka tirai tahun baru kali ini, Karisma UM telah memulakannya dengan perbincangan mengenai kelansungan usrah..tentang modul usrah yang terbaru dan anak2 yang sudah boleh naik modul..ramai juga naqibah yang hadir hari ni..seronok jumpa teman2 seperjuangan...seronok tengok, sepeninggalan aku nanti masih ada jundi2 yang kuat mampu meneruskan usaha yang telah dibina selama ini..

Melewati jam 2.30ptg..kami pun mula lah berbasa-basi utk bergerak pulang..memandangkan sumber pengangkutan yang terbatas dan kedatangan kami tadi jua banyak di bantu oleh teksi..maka, aku,fauhan dan kak zira mengambil keputusan untuk tidak menyusahkan siapa2..dengan alasan mau pulang dengan teksi,kami pun melangkah keluar dari LA..

berjalan..berjalan dan terus berjalan..mengapalah tiada teksi yang kelihatan..

kami terus berjalan melalui lorong2 jalan di 9th..sehingga sampai di simpang ke pintu masuk fak bahasa dan menuju ke kfc..
sofwah dan maisarah berkeputusan menghala ke kfc..membulat tekad mendapatkan teksi..sedang kami bertiga menuju ke gate fakulti bahasa(walaupun tahu gate tu tutup cuti umum)..berdasarkan pengalaman lalu..maka aku pengaruhi kak zira dan fauhan untuk ikut laluan yang aku pernah lalu dulu..(mcm kejam..tp xpe kut..hehe)
disebabkan gate tutup..kami perlu naik sikit bukit utk rentas pagar..tp jalan nye sungguh kecil,curam dan agak merbahaya..waktu ni la baru aku tau..kak zira takutkan ketinggian..maafkan daku kak zira..hehe
dari laluan fak bahasa,kami lalui sastera..hadapan jabatan kimia..bilik periksa..pasum dan akhirnya sampai ke kolej 12..
xsangka..boleh rupenye berjalan dari LA ke 12th..walaupun nampak macam mustahil..
Walau apa-apapun..pengalaman berjaulah bersama kalian memang BEST..nanti2 kita buat lagi..haha!

UMKL


No comments: