Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 June 2009

am I hopeless?

Hati aku sedang sakit. Sebab aku xmampu berbuat apa2.

Dari ABu Sa'id Al-Khudri ra berkata. Aku mendengar Rasulullah saw bersabda "Barangsiapa diantara kalian melihat suatu kemungkaran,hendaklah ia mengubah dengan tangannya, jika tidak mampu, maka dengan lisannya. dan jika ia masih tidak mampu, maka dengan hatinya. dan itulah selemah-lemah Iman.(HR Muslim)  

aku rasa macam hopeless..sebab aku xmampu nak larang mungkar di depan mata.agak2 tahap mana iman aku hari ni..

aku mohon agar Allah pertahankan iman aku yang setipis kulit bawang ini..jangan ia terbawa pergi bersama mungkar yang melebar. juga mohon terus dikuatkan jiwa untuk mencegah dengan lisan. 

Ampunkan aku Allah untuk segala kelemahan aku ini.

hasbiAllah hu wa nikmal wakil..

*sambil dengar padamu ku bersujud-afgan.

Ampang,Selangor.

2 comments:

SaMihaH said...

aku pn rase diriku ini hopeless di tempat ku sndiri...

waaaa~ cpt la sarah masuk ofis...

Merentas Horizon said...

bersabar dan tabahlah ye samiha..moga kita terus dikuatkan Nya..

sungguh, dugaan kerja lebih hebat dari zaman belajar..